FANDOM

Učiha klan
Uchiha Symbol
(うちは一族, Uchiha Ichizoku)
Pojavljivanje
Pojavljuje se u:
Anime, Manga, Novela, Igrica, Film
Informacije
Selo:
Kekei Genkai:
Članovi

Učiha Klan (うちは一族, Uchiha Ichizoku) je bio jedan od četiri plemenita klana konohe, ali je skoro izumruo posle masakra. Reč je o jednom od najvećih i najmoćmijih klanova koji je bio u stalnom ratu sa klanom Sendžu.

Istorija

Era zaraćenih strana

The Founding Uchiha

Učihe pre osnivanja Konohe

Učihe su potomci Ocucuki Indre, starijeg sina Rikuda Senina, a kada je došlo vreme da izabere svog nasledika izabrao je Indrinog mlađeg brata Ašuru. Indra se zakleo da će njegovi potomci uvek voditi rat sa potomcima Ašure (mislio je da on treba da bude naslednik jer je stariji). Od Ašure su nastali pripadnici Sendžu klana koji su večiti rivali sa Učihama.

Pre osnivanja nindža sela, Učiha klan je bio jedan od mnogih koji je bio unajmljivan za razne nindža aktivnosti. Po snazi Učihe su bili jači od skoro svih klanova, jedini koji je mogao da mu parira je bio Sendžu klan. Kada bi jedna strana angažovala Učihe, druga bi angažovala Sendžu i obrnuto. Vodja Uciha bio je Madara Učiha koji je bio najači u svom klanu i prvi i uz svog mladjeg brata jedini koji je imao Mangekju Šaringan. Zbog prevelikog korišćenja svog Mangekjo Šaringana počeo je da gubi vid, ali posle smrti svog mlađeg brata uzima njegove uči kako bi dobio Večni Mangekjo. Međutim ova informacija se ispostavlja netačna, Izunu je ubio Tobirama Sendžu, svojom tehnikom "Leteći Bog Groma", kako bi sačuvao Klan, Izuna je na samrti svoje oči dao svom bratu Madari, kako bi kroz njega video svet i kako bi Madara uspeo da sačuva Učiha Klan.

Vreme Konohe

Senju & Uchiha truce

Madara i Haširama osnivaju Konohu

Borba izmedju Učiha i Sendžu Klana je lideru Sendžu dosadila i ponudio je primirje Madari. Madara je bio protiv, jer je mislio da će primirje uništiti klan ali su ostali pripadnici klana bili za primirje i on je morao da pruži ruku Hašimari (lideru Sendžu klana). Ubrzo zatim Učihe i Sendžu su oformili prvo nindža selo, selo sakriveno u lišću. Narod Sela lišća je za prvog Hokagea izabrao Hašiamru. Madara je verovao da će Učihe morati da se pokore Sendžuima, ali ostatak klana je mislio da on želi da ponovo zapali plamen mržnje, Madara ogorčen jer mu je ceo klan okrenuo leđa napušte selo. Prvi hokage je potom imenovao svog mladjeg brata za novog hokagea. Drugi hokage je Učihama dao stastus policije u konohi jer je navodno imao mnogo poverenja u njih, ali Tobi tvrdi da im je dao tu funkciju da bi ih udaljio od seoskih(državnih) poslova. Neki članovi klana (jedan od njih je Setsuna) su kasnije shvatili o čemu je Madara pričao i pokušali da se pobune protiv sela ali je već bilo kasno, Sendžu su potisnuli Učihe.

Uchiha Clan (1)

Učihe za vreme Fugakuovog vođstva

Godinama kasnije Devetorepa lisica je napala selo skriveno u lišću, a Selo lišća je pretpostavljala da Učihe stoje iza napada jer samo oni sa svojim Saringanom mogu da kontrolišu repatu zver. Učihe su uvideli da je o ovome Madara pričao pre mnogo godina i pokušali su da izvrše punč u Selu lišća. Lider klana, Fugaku je ubacio svog starijeg sina Itačija u ANBU jedinice kao špijuna, ali je Itači postao dvostruki agent.

Uchiha Clan massacre

Saske ostaje kao jedina osoba koja je preživela masakr

Itači je potom po naredbom starešina Sela lišća pobio ceo klan, a Saskea ostavio jer ga je i suviše voleo i nije sebi mogao da dozvoli da ga ubije. Pre nego što napušta selo Itači odlazi kod Hirunzena (Trećeg hokagea) i moli ga da čuva Saskea da ga Danzo nebi ubio. Itači potom napušta Konohu, i stupa u Akacuki. Mada uprkos svim izgledima koji na to ukazuju ne postaje pravi kriminalac već savo motri na Konohu i Danza kako bi čuvao Saskea iz senke.

Sposobnosti

Šaringan

Itachi's Sharingan

Šaringan sa tri tomoa

Kekei Genkai Učiha klana je Šaringan. On korisniku omogućava da vidi Čakru, predvide neki potez unapred, a takođe i jednu vrstu gendžicua. Njihov Šaringan može imati od jednog do tri toma. Obično bi se probudio usled jakih emocija (kao kada ga je Saske probudio jer su on i Naruto gubili borbu sa Hakuom). U principu sposobnosti Šaringana su iste, samo neki korisnik ga bolje koristi, a neki lošije. Još jedna sposobnost Šaringana je da kopira tehnike, po njoj se proslavi Kakaši Hatake.

Mangekjo Šaringan

Itachi Using Genjutsu

Jedna od verzija Mangekjo Šaringana

Neki članovi klana su probudili i viši nivo Šaringana - Mangekju Šaringan. Uslov da se dobije Mangekju Šaringan je da se proživi kroz težak bol i veoma jake emocije (zato je Itači rekao Saskeu da ubije svog najboljeg prijatelja kako bi ga dobio). Mangekju Šaringan je jači od Šaringana, ali se polako slepi od njega tokom godina korišćenja. Sposobnosti Mangekju Šaringana mogu biti razne kao Cukujomi, Amaterasu, Kotoamacukami, Bliski Kamui, Daleki Kamui i druge. Međutim zajedničko za većinu Mangekju Šaringana je to da se aktiviranjem specijalnih sposobnosti može dobiti Susano (kod nekih članova razvijeniji, a kod nekih manje). Mangekju Šaringan može doneti mnogo jači gendžicu (Cukujomi ili Kotoamacukami) ili mnogo jači Nindžicu (Kamui, Amaterasu ili Susano).

Večni Mangekjo Šaringan

Madara's Eternal Mangekyo Sharingan

Jedna od verzija Večnog Mangekjo Šaringana

Večni Mangekju Šaringan se malo razlikuje od Mangekju Šaringana (kod istih korisnika), i on sprečava gubljenje vida. Može se probuditi kada se spoje dva Mangekjua braće (to su uradili Saske i Madara). Kada je Madara probudio Večni Mangekju Šaringan uzevši Izunin probudio je Susana i to na najvišem nivou (Perfektnog Susana). Večni Mangekju Šaringan ne donosi nove sposobnosti osim možda viši nivo Susana (ukoliko ga neko nije imao sa Mangekjuom) i sprečava slepilo. Jedini korisnici Večnog Mangekju Šaringana su Madara i Saske.

Bukidžicu

ChidoriKatana-1

Saske koristi svoj Čokuto

S obzirom da je klan nastao u eri zaraćenih strana, njegovi članovi su još na početku bili vešti u korišćenju oružja. Madara je bio poznat po svojoj velikoj kolekciji oružja među kojima se najviše izdvajaju kama, koplja i gunbai. Saske Učiha je bio prepoznatljiv po svom karakterističnom Čokuto maču, napravljenom po uzoru na Oročimaruov Kusanagi. Itači je bio jedan od najveštijih šurikendžicu majstora ikada i mogao je da pogodi čak i više meta od jednom sa savršenom preciznošću.

Nindžicu

Sasuke's Complete Susanoo

Perfektan Susano

Neki članovi Učiha klana su jako napredni u Nindžicuu, a oni koji su probudili Mangekju ili Večni Mangekju Šaringan su raspolagali novim sposobnostima. Itači i Saske mogu da koriste viši nivo Vatrenog Stila - Amaterasu koji se pomoću oka koristi i mnogo je jači od obične Vatre.
Amaterasu2

Amaterasu

Kakaši i Obito mogu da koriste Kamui (koji omogućava put kroz vreme i prostor velikom brzinom kao i privremenu nedodirljivost tela), a dobar deo članova sa Mangekjuom ima i Susana (od Susano rebara do Perfektnog Susana). Susano ima različite sposobnosti zavisno od korisnika, Saskeov ima Kagucuči, a Perfektan može da leti i ima mač. Itači je svom Susanu dodao Jata ogledalo i Totsuka mač, Kakašijev je imao Kamui Šuriken koji može da teleportuje u Kamui dimenziju onog ko pogodi i može da leti. Susano se budi otključavanjem specijalnih sposobnosti u oba oka.

Prirodne Transformacije

Katon G ka Mekkyaku

Jedna od najjačih vatrenih tehnika klana

Učihe su izuzetni korisnici Vatrenog Stila. Osnovno za svakog Učihu je Vatreni Stil: Džicu Vatrene Lopte. Neki su poboljšali Vatreni Stil na još više varijacija, a neki korisnici Mangekjua su u stanju da koriste Amaterasu - najjaču tehniku Vatrenog Stil.

Gendžicu

Images-1443447402

Itači koristi Cukujomi na Kakašiju

Osnovan gendžicu Učiha klana je Gendžicu: Šaringan koji mogu da koriste korisnici Šaringan. Zavisno od Mangekju Šaringana korisnik može da koriste mnogo jače gendžicue kao što su Cukujomi ili Kotoamacukami. Učiha klan ima mnogo talentovanih članova na polju gendžicua. Učihe pomoću svog Šaringana su mogli da kontrolišu Repate Zveri (kao Madara Kuramu).

Članovi klana

Član Status
Sakura Haruno (Samo u Mangi) Živa
Baru Učiha (Samo u Animeu) Mrtav
Fugaku Učiha Mrtav
Hikaku Učiha Mrtav
Inabi Učiha Mrtav
Itači Učiha Mrtav
Izuna Učiha Mrtav
Kagami Učiha Mrtav
Madara Učiha Mrtav
Mikoto Učiha Mrtva
Naka Učiha (Samo u Animeu) Mrtav
Naori Učiha (Samo u Animeu) Mrtva
Obito Učiha Mrtav
Rai Učiha (Samo Anime) Mrtav
Sarada Učiha Živa
Saske Učiha Živ
Secuna Učiha Mrtav
Šisui Učiha Mrtav
Tadžima Učiha Mrtav
Teka Učiha Mrtav
Tejaki Učiha Mrtav
Uruči Učiha Mrtva
Jakumi Učiha Mrtav
Jaširo Učiha Mrtav

Vođe

  • Madara Učiha- Od nekog trenutka do izdaje i napuštanja Sela Lišća. Nije poznato ko ga je nasledio
  • Brojne druge vođe
  • Fugaku Učiha- Od nekog trenutka do pokolja klana
  • Najverovatnije Saske Učiha

Zanimljivosti

  • Učiha, drugi je način izgovora reči "Uchiwa", ili vatrena lepeza, koja je zapravo zaštitni znak Učiha klana. Takve lepeze se koriste kako bi razbuktale vatru, čineći je jačom, to se podudara sa činjenicom da Učiha klan može da koristi vatrene tehnike.
  • Saske i Itači su jedini preživeli masakr i obojica su probudili Mangekju Šaringan.
  • Madara i Izuna su takodje braća i takodje obojica imaju Mangekju Šaringan.
  • Prema trećem Narutu databuuku, Devetorepa lisica jedina zna pravu istinu Učiha, ali nije zainteresovana da je iznese.
  • Tobi je rekao da su svi članovi klana mrzeli Sendžue i Selo lišća sem Itačija, Šisuia i Obita.
  • Za vreme napada Kurame(Devetorepe lisice) na selo Učihama nije bio dozvoljeno stupanje u borbu.
  • Pošto je otkriveno da je Tobi ustvari Obito sada postoje dve žive Učihe
  • Postiji poređenje izmedju Učiha i Sajanaca iz Zmajeve kugle.
  • Tobirama je hteo da istrebi Učiha klan jer svako od njih ima potencijal da postane Bog.
  • Tobirama je rekao da Učihe imaju više ljubavi u srcu nego Sendžui, samo ne znaju da je koriste kako treba jer su mnogi ubijali svolje voljene zarad Mangekjo Šaringana.
  • Svi članovi Učiha Klana imaju crne oči, sem kad aktiviraju Šaringan.
  • Itači je jedini Učiha koji je mogao da koristi Cukujomi.