FANDOM

Mangekjo Šaringan
Mangeky%C5%8D_Sharingan_Itachi.svg
Imena
Kandži:
万華鏡写輪眼
Romedži:
Mangekyō Sharingan
Doslovno značenje:
Kaleidoskopsko Kopirajuće Oko
Pojavljivanje
Manga:
Poglavlje #142
Anime:
Naruto epizoda #82
Film:
Naruto Šipuden Film: Vatrena volja
Igrica:
Naruto:Ultimativni Nindža 2
Novela:
Naruto Jinraiden: Dan zavijanja vukova
Pojavljuje se u:
Anime, Manga, Film, Igrica, Novela
Informacije
Klasifikacija:
Uchiha_Symbol.svg Kekei Genkai, Dojdžicu
Mangekjo Šaringan (万華鏡写輪眼, Doslovno značenje: Kaleidoskopsko kopirajuće oko) je Kekai Genkai Učiha klana i predstavlja napredniji oblik Šaringana. Za njega se govorilo da su "nebeske oči koje vide istinu stvaranja svega bez smetnji" (天壌の理を掌握せし瞳, tenjō no kotowari o shōakuseshi hitomi).

Pregled

Madara & Izuna

Madara i Izuna kao prve osobe sa Mangekjo Šaringanom

Mangekjo Šaringan se prvenstveno razlikuje od običnog u izgledu jer ima poseban dizajn znaka u oku koji se razlikuje od običnog Šaringana sa tri tomoa. Svaki dizajn Mangekjo Šaringana se razlikuje od korisnika do korisnika. Jedini način da se ova okularna sposobnost probudi je preživljavanje traume kada je korisniku poginuo neko jako blizak. Znajući ovo Učihe su u ranoj istoriji svog klana ubijali svoje najbolje prijatelje kako bi se domogli Mangekjo Šaringana. Mangekjo Šaringan se može aktivirati odmah po doživljavanju traume (kao kod Obita), ili posle nekog kraćeg vremenskog perioda (kao kod Saskea).

Mangekjo Šaringan zadržava sve sposobnosti normalnog Šaringana kao što je jak gendžicu ili moć korisnika da vidi različite čakre. Ono što je novu su okularne sposobnosti koje se razlikuju od korisnika do korisnika Neke od njih su Kamui, Cukujomi, Amaterasu i Kotoamacukami.

Ove sposobnosti mogu biti nasledne; kao što su i Itači i Sapske mogli da koriste Amaterasu ali im se sposobnost drugog oka razlikovala. U slučaju da korisnik ima oba oka i uspostavljenu moć ili dve u njima može da probudi najjaču tehniku ovog dojdžicua - Susano.

Madara's Eternal Mangekyo Sharingan

Madarin Večni Mangekjo Šaringan

Ovaj dojdžicu zahteva znatnu količinu čakre prilikom upotrebe a takođe ostavlja i propratne efekte koji oštećuju vid korisnika dok na kraju od previše korišćenja ne dovedu do potpunog gubitka vida. Ovaj proces se može sprečiti u koliko korisnik koji već ima svoj Mangekjo Šaringan presadi u svoje oči drugi Mangekjo Šaringan neke osobe sa kojom deli jaku krvnu vezu, najbolje brat ili sestra. Na taj način spajanjem dva Mangekjo Šaringana nastaje Večni Mangekjo Šaringan (永遠の万華鏡写輪眼, Eien no Mangekyō Sharingan). Dizajn Večnog Mangekjo Šaringana je zapravo spoj Mangekja koji je transplantovan i onog koji je korisnik prvobitno imao. Ovaj novi dojdžicu ne izaziva nikakve propratne efekte i pojačava sve moći koje je korisnik imao pre transplantacije drugog Mangekjo Šaringana. Pored svega, Madarina i Saskeova "Čoku Tome" (直巴, Choku Tomoe) forma ovog dojdžicua im daje fluidnost u pokretima tokm borbe.

Kao što je slučaj i sa svaim drugim dojdžicuom i Mangekjo Šaringan može biti presađen u osobu koja nije iz Učiha klana tako da on može korititi sve moći tog Mangekja bez problema. Mana je to što će taj korisnik morati da odvoji još veću količinu čakre nego Učiha za održavanje Mangekja, kao što je slučaj bio sa Kakašijem.

Kakašijev Mangekjo šaringan

Kakašijev Mangekjo Šaringan

Veruje se da je Indrin Mangekjo Šaringan bio ultimativan doudžicu, tako da se predpostavlja da je njegov Mangekjo bio jači od svih drugih, pa čak i od Madarinog. Rečeno je da je Indrin Mangekjo Šaringan bio u stanju da parira ili da je čak jači od Večnog Mangekjo Šaringana.

Varijacije

Itači Učiha

Itači Učiha je probudio svoj Mangekjo Šaringan nakon samoubistva njegovog najboljeg prijatelja,Šisuija Učihe,to se desilo malo pre pokolja Učiha klana.Sa njegovim levim Mangekjom, Itači je mogao da koristi Cukujomi, neverovatno moćan gendžicu, koji narušava percepciju žrtve u vremenu. Sa njegovim desnim Mangekjom, on je mogao da koristi Amaterasu, stvarajući crne plamenove koji mogu da spale bilo šta.S obzirom da je probudio Mangekjo Šaringan u oba oka,Itači je mogao da koristi Susano. Zbog Itačijevog manjka čakre, on je mogao da koristi Mangekjo samo tri puta na dan a posle toga ne bi mogao da aktivira ni svoj obični Šaringan.Malo vremena posle Itačijeve smrti,njegov brat Saske Učiha je uzeo njegov Mangekjo, kako bi dobio Večni Mangekjo Šaringan.

Obito Učiha

Obito Učiha je probudio svoj Mangekjo Šaringan nakon smrti Rin Nohare u Trećem šinobi svetskom ratu; Obito je tada imao samo desno oko, ali Mangekjo Šaringan se probudio i kod Kakašija Hatakea, koji je dobio Obitovo levo oko i lično izvršio uvo ubistvo. Oba oka su razvila Kamui, prostorno-vremenski džicu koji korisniku omogućava da se teleportuje, i premešta stvari u Kamui dimenziju. Levo oko je razvilo sposbnost dalekog Kamuija koji formira prostorno-vremensku barijeru i na velikim razdaljinama teleportuje svoj cilj, dok desno oko pomoću bliskog Kamuija prebacuje cilj na malim razdaljinama, i daje privremenu nedoirljivost telu korisnika. Kada se oba oka koriste istovremeno, postiže se duplo veća brzina teleportacije, i mogućnost da se otvore portali između različitih dimenzija. U Četvrtom Šinobi Ratu, ovaj Mangekjo Šaringan razvija Perfektan Susano sa krlima, moćnim mačevima i posebnim oružjem poznatim kao Kamui Šurikeni koji prebacuju sve što dotaknu u Kamui Dimenziju.

Dizajni

Mangekjo Šaringan

Večni Mangekjo Šaringan